HUGO BOSS nieuwe hoofdsponsor Letterenloop

Foto: SportSupport

Het jaarlijkse populaire hardloop evenement ‘de Letterenloop’ heeft in HUGO BOSS een nieuwe  hoofdsponsor voor de komende jaren gevonden.

Parcours
Het parcours is onveranderd door het adembenemende bosrijke Bloemendaal met als hoogtepunt het iconische Kopje van Bloemendaal. De lus door openluchttheater Caprera is gehandhaafd. Ook dit jaar zullen lopers van jong tot oud starten op de Haarlemse IJsbaan. Het evenement waar ruim 1.700 lopers aan meedoen vindt plaats op zondag 3 juni.

Run4Schools
’’Wij zijn ontzettend blij met HUGO BOSS als nieuwe hoofdsponsor. Dankzij deze ondersteuning zijn wij instaat om dit sportieve event ook komende jaren te continueren. Hardlopen, vitale levensstijl, gezamenlijk genieten en plezier hebben, zijn de elementen waar we voor staan. De Letterenloop is vanaf 2007 ook de plek waar de sportieve uitgevers, schrijvers en lezers elkaar treffen. De opbrengsten gaan naar Run4Schools. Deze organisatie zet zich in om kinderen in de townships in Zuid-Afrika een beter bestaan te geven, door ze via in- en naschoolse activiteiten te helpen hun talent op het gebied van sport, dans en muziek te ontwikkelen’’, aldus Frank van der Endt, voorzitter van het bestuur van de Stichting Letterenloop.

Doorkomst in openluchttheater Caprera

Volgens Enrico Scheffer, Wholesale Director HUGO BOSS Benelux, is de samenwerking een passende match: ’’Als internationaal modehuis vinden wij het belangrijk een positieve bijdrage te leveren aan de maatschappij. Als merk staan wij onder andere voor dynamiek, perfectie en precisie. In sport zien wij deze kernwaarden sterk terugkomen. Internationaal supporten wij dan ook enkele grote voetbalclubs, Formula-E, top sportzeilers en getalenteerde golfers. Door samen te werken met stichting ‘de Letterenloop’ vertalen wij onze internationale visie en missie op lokaal vlak. De voorbereidingen voor het hardloopevenement dit jaar zijn in volle gang en we kijken nu al uit naar verdere projecten om Run4Schools in Zuid-Afrikaanse townships te helpen.’’

Vier afstanden
De HUGO BOSS Letterenloop kent vier afstanden zodat voor iedereen van jong tot oud, fanatiek tot relaxed en van klein tot groot, een gepaste afstand is. Zoals HUGO BOSS 10 km, Rexel 5 km, Gottmer Kidsrun 1.500 meter en voor de allerkleinsten de Dikkie Dik Funrun van 800 meter. Naast de individuele lopers is er natuurlijk alle ruimte voor de business- en schoolteams. Voor meer informatie zie de geheel vernieuwde website www.letterenloop.nl

De HUGO BOSS Letterenloop is de plek voor alle boekenvakkers. Destijds opgericht als sportief alternatief van het boekenbal blijft de Letterenloop een platform voor schrijvers, uitgevers en lezers om eens per jaar samen te sporten en te netwerken. Daarom blijft uitgeverij Gottmer trouwe sponsor van de kinderafstanden bij het evenement.

Naast de nieuwe hoofdsponsor is een nieuwe naamgever gevonden voor de 5 km. Rexel Nederland, groothandel in elektrotechnische materialen. “We vinden het belangrijk om te bouwen aan een mooie toekomst en daar horen goede onderwijsvoorzieningen bij voor kinderen. We zijn daarom trots dat we met de sponsoring van de Letterenloop een bijdrage kunnen leveren aan Run4Schools”, aldus Martin Verdegaal, algemeen directeur van Rexel Nederland.

De aantrekkingskracht voor gezinnen, bedrijven- en schoolteams in alle soorten en maten blijft onverminderd hoog. De combinatie van langere afstanden en mogelijkheid voor de allerkleinsten om een prachtige medaille te verdienen leveren niet alleen vrolijke foto’s op. Natuurlijk zorgt de organisatie voor vermaak op en rond de ijsbaan voor de wachtende supporters en de finishers.

Cookieinstellingen